Toata lumea vrea sa plece.

Eu, inclusiv.

Canicula a transformat Bucurestiul intr-un glob de aer statut, cu oameni urati, murdari, un oras fara pic de frumusete sau viata ramase in venele-i prafuite.

Urcandu-ma in autobuz, un baiat mi-a intins mana ca sa ma ajute, pentru ca soferul oprise prost si nu prea aveam loc. M-am speriat cand am vazut mana intinsa. I-am multumit ulterior dupa ce mi-a explicat un pic contrariat ca voia sa ma ajute sa urc. M-am simtit extrem de prost. Dar nu am mai simtit o fapta buna, pe propria mea piele, de cand lumea si pamantul. Atat de inconjurata de oameni alienati sunt, incat probabil ca voi deveni si eu la un moment dat. Mai mult ca sigur.

Toata lumea vrea sa plece. Sunt gunoaie pe jos. Mirosul e ingrozitor. Oameni care vorbesc singuri din ce in ce mai multi. Oameni care injura, se lovesc, oameni salbaticiti. Ciudata jungla in care traim. Nu reusesc sa gasesc nimic frumos in oras, in zilele de canicula. Saracie si oameni nebuni. Batrani insingurati si neingrijiti cu priviri inraite de trai greu.

As vrea sa cred ca vina apartine caniculei pentru aceasta slutire brusca a realitatii bucurestene. Sau poate constanta lipsa de oxigen? Sunt inconjurata de boli si bolnavi. Inhalez microparticule de tumori maligne la fiecare colt de strada. Si nu mai cred in miracole. Of, si cat as vrea. Ma trezesc cu lacrimi in ochi pe care le ascund cu dibacie in spatele lentilelor negre ale ochelarilor de soare. Pentru ca totul pare incredibil de real si de lipsit de scapare.

Posted on June 16, 2010, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 1 Comment.

  1. Si cand ma gandesc ca nu demult ai descris asa frumos farmecul saracei noastre capitale…totul depinde de modul in care mintea noastra filtreaza realitatea intr-un anumit moment. Eu am zile in care toti oamenii pe care ii intalnesc pe strada imi par urati, tristi si lipsiti de personalitate si zile cand totul in jurul meu pare ireal de frumos (si culmea, nu pare sa depinda de starea mea de spirit). Sfatul meu: manaca o inghetata buna, ca sa mai topesti canicula 🙂 Si viata va parea mai frumoasa ^_^

Leave a Reply

