Bucurestiul Creativ / Romania Creativa

Am fost ieri la sala Dalles, la targul de bijuterie contemporana Autor 3.0. Am ramas placut impresionata de cam toate bijuteriile gasite acolo, as fi cumparat cel putin jumatate dintre ele (preturile piperate nu mi-au permis decat sa le admir) si le-as fi pipait si intors pe toate partile pe absolut fiecare in parte. Preferatele mele au fost cele ale Carlei Szabo, insa pe ele le-am recunoscut cel mai usor; mi-au mai placut si multe altele. M-as fi mutat acolo, la targ, ce sa mai… Tot la Dalles, era si expozitia de fotografie Little Hanoi, organizata de Centrul Ceh Bucuresti. Mai puteti ajunge la expozitie pana maine, intrarea este gratuita si chiar daca nu era, tot merita vazuta. Sunt 51 de fotografii care imortalizeaza cateva generatii de minoritari vietnamezi din Cehia. Cu siguranta imaginile va vor transmite ceva..

Revenind insa la expozitia de bijuterie contemporana… De cativa ani incoace, e un trend cu bijuteriile, hainele si mancarurile home-made. Cunosc multi oameni care se ocupa de asa ceva si multi o fac bine. Imi place acest lucru, mai ales ca face parte dintr-un intreg trend national de creativitate. Fie ca ai un blog, iti place sa faci poze sau iti asortezi hainele intr-un mod personal, toti suntem creativi in felul nostru. Si imi dau seama ca noi, romanii, suntem un popor de oameni creativi, cam delasatori ce e drept, insa cu multe idei, pe care daca le-am duce la capat, ar fi si mai bine. Poate,¬† pana la urma, trendul este unul de talie internationala, la noi insa mi se pare ca este o intreaga explozie – explozie care e posibil sa se traga de la acei lungi ani de reprimare din care abia acum ne trezim. Vesticii, de exemplu, sunt intr-o etapa mult mai evoluata, dar mai blazata (desi mai profesionista, ce e drept) a artei urbane, in contrast cu avantul necizelat ce se citeste in ochii multor tineri romani. Buticuri, terase, ceainarii… Bucurestiul incepe sa explodeze in mii de culori si sper ca asta este doar inceputul. Pentru ca daca ne tinem de treaba, ar putea iesi chiar ceva foarte fain si poate intr-un final am capata si noi o identitate de capitala europeana si chiar de tara.

Dintre bijuteriile vazute acolo, cred ca cel mai mult mi-a placut:

(by Carla Szabo)

Si aici Rene Magritte cred ca ar fi fost de acord… Acela chiar era un cercel:)

Posted on April 26, 2010, in Romana and tagged . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

